Ελαιοραβδιστικά

Ελαιοραβδιστικά

Κάθε φορά που πλησιάζει η περίοδος μαζέματος της ελιάς λαμβάνουμε πολλές ερωτήσεις σχετικά με το καλύτερο μηχάνημα για μάζεμα. Στον παρακάτω οδηγό θα αναλύσουμε της κατηγορίες αλλά και τους τύπους ελαιοραβδιστικών.
Ο πρώτος διαχωρισμός στους τύπους των ελαιοραβδιστικών έχει να κάνει με τον τρόπο που δίνουν κίνηση στη στο ελαιοραβδιστικό. Έτσι έχουμε να κάνουμε με ρεύματος ή ηλεκτρικά, αέρος και βενζίνης.

Για να δείτε απευθείας τα ελαιοραβδιστικά που σας προτείνουμε:

Ελαιοραβδιστικά αέρος.

Τα ελαιοραβδιστικά αέρος ήταν πολύ δημοφιλή τα προηγούμενα χρόνια καθώς το κοντάρι ήταν ιδιαίτερα ελαφρύ, με αυξημένη απόδοση αφού φτάνανε πολλές φορές να έχουν 30 με 35% περισσότερα χτυπήματα το λεπτό σε σχέση με ένα μηχάνημα μπαταρίας.
 Παρ όλα αυτά σε αυξημένες πιέσεις αέρα παρατηρούνταν συχνά φθορές σε χτένια ή και τα κλαδιά του δέντρου.
Βασικός παράγοντας βέβαια της πτώσης τους είναι το κόστος αγοράς αλλά και συντήρησης  αφού με τα απαιτούμενα κομπρεσέρ αέρα για να δουλέψουν (συνήθως βενζινοκίνητα με επιπλέον κόστος συντήρησης) εκτόξευαν την αγορά συχνά πάνω από τα 2500 ευρώ.

 

Μηχανήματα βενζίνης (δονητές ελιάς).

Αποτελούν τη νέα τάση στα ελαιοραβδιστικά καθώς αφού μαγκώνουν το κλαδί και το δονούν, αποφεύγεται ο τραυματισμός του καρπού αφού δεν έρχεται σε άμεση επαφή με το ελαιοραβδιστικό.

 Λόγω του παραπάνω χαρακτηριστικού τα συγκεκριμένου τύπου μηχανήματα είναι τα πιο κατάλληλα για παραγωγές βρώσιμης ελιάς.

Στα μειονεκτήματα των βενζινοκίνητων δονητών ελιάς, πρέπει να συμπεριλάβουμε το κόστος καυσίμου, συντήρησης του βενζινοκινητήρα, καθώς τους ρύπους στο περιβάλλον λόγω της χρήσης του βενζινοκινητήρα.

Ελαιοραβδιστικά ρεύματος.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια τα ελαιοραβδιστικά ρεύματος έχουν τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία. Είναι αθόρυβα και αν δεν τροφοδοτούνται από κάποια βενζινοκίνητη γεννήτρια (ηλεκτροπαράγωγο ζεύγος)  δεν μολύνουν το περιβάλλον.

 Το κόστος απόκτησης τους είναι μικρότερο από συστήματα αέρος ή βενζινοκίνητα ελαιοραβδιστικά αφού για να δουλέψει η λανάρα φτάνει ακόμα και μια μπαταρία 12V 70-75ah

Είναι αρκετά συνηθισμένο λοιπόν να τα συναντάμε συνδεδεμένα μόνο με μια μπαταρία η οποία να μεταφέρεται με καροτσάκι στο χωράφι. 

Στο συγκεκριμένο σημείο καλό θα ήταν να διευκρινίσουμε πως υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην ποιότητα των συγκεκριμένων μηχανημάτων με τα οικονομικά συνήθως να έχουν λόγω μικρότερης τάσης περιστροφής του κινητήρα μεγαλύτερες καταναλώσεις καθώς και χαμηλότερη απόδοση. Ενδεικτικά οι αυτονομία ανάλογα με τον τύπο του ελαιοραβδιστικού μπορεί να διαφέρει από 3 έως 8 ώρες με μια 12V και 75ah μπαταρία.